Eukanuba - psia karma

By | 12:46:00 2 comments
Jakiś czas temu zauważyłam konkurs na testera karmy Eukanuba u FERA.PL. 
Wzięłam udział, ale nie liczyłam na pozytywne wyniki, dodało fotografie wielu profesjonalistów z zdjęciami prosto z lustrzanki. Oglądnęłam wyniki, niestety nie zauważyłam Luny, tylko byłam na dworze i internet się przyciął więc widziałam portrety tylko kilku psów. Wieczorem jeszcze raz przejrzałam strone Fery i serce zabiło mi mocniej ! Luna, moja mała, niedoświadczona labradorka została testerem!
 
Nie przedłużając zacznę recenzje karmy ! :) Naszym zadaniem było przetestowanie Eukanuby Adult Large Breed z kurczakiem. Dostaliśmy opakowanie aż 3 kg ! Według producenta miało starczyć na 9 dni, ale Luna jest na diecie więc pewnie starczy na więcej. Po 5 dniach od dotarcia do nas karmy przestawiłam sucz na Eukanube. Nie było żadnych problemów z bobkami, gazami ani tp. Sierść taka jak zawsze. Nawet bym powiedziała że lepsza niż bo Bricie. 
Granulat karmy jest wielkości złotówki. Spokojnie poradzą sobie z nim rasy duże, czyli te dla których jest przeznaczone to jedzenie :) Konsystencja Eukanuby jest chrupka, co spowalnia jedzenie labradora (wszystko szybko pożeracza ). Napewno nie jadła jakoś super wolno, ale może z minutę dłużej niż Brita :) Sero przy labusiowi to naprawdę dużo ! :) Niestety musimy wziąć też pod uwagę że niektórzy będą chcieli trenować z psami na tej karmie a nagradzając nią psa będą musieli poczekać aż pies spokojnie przechrupie sobie kąski. Ja będę traktować karmę jako główny posiłek więc dla mnie wolne jedzenie to plus :)
Kiedy chce nagrodzić psa karmą, muszę ciągle nosić przy sobie chusteczki by wycierać ręce. Tłuste krokiety brudzą mi dłonie, a gdy nimi dotkę aparat kończy się na tym że wszystko uklejone. Niestety, producenci karm mogli by pomyśleć o tym że niektórzy karmę biorą też do rąk. 
  Im karma ma mniej konserwantów tym mniej pęcznieje po włożeniu do wody. Taki test też postanowiliśmy wykonać na eukanubie. Ku mojemu zaskoczeniu nie napęczniała aż tak mocno jak marketówki. Zmieniła swój rozmiar <---- Fakt ale na pewno nie w aż tak widocznym stopniu jak na pedigree .



Ja posiadałam w domu miarkę z Eukanuby ( bo tylko takie było w zoologicznym ) więc szczerze odmierzać nie musiałam, ale jak już mam wagę na psią karmę to postanowiłam sprawdzić czy miarka jest dobrze zrobiona.



Ponieważ dzienna porcja dla psa wagi 30 kg wynosi 275-305 gram (wybrałam Lunie mniejszą dwakę karmy bo jest mało aktywna ) na jedną porcje (dostaje dwie )  potrzeba było 140 gram



Tyle też odmierzyłam. Jak się okazało miarka jest dobrze zrobiona :) Po wsypaniu odmierzonej  karmy, dosięgała ona do wyznaczonej kreski. Dla tych którzy byli niepewni budową miarki: nie ma się czego bać, producenci zadbali o dobrą budowę kubka :) 

Zazwyczaj najgorsze zostawiam na koniec i tak będzie w tym wypadku. Skład nie zachwyca. Myślałam, że na karmę z Eukanuby przystało by dać co najmniej 50% mięsa :/ Niestety niema go nawet jednej czwartej. Tu macie skład


 



"Kurczak to główny składnik naszych karm wysokeij jakości składniki lider w produkcju karm i w nauce " - takimi słowami zachęca nas producent to kupienia produktu, niestety są to puste słowa, które znajdują się tam chyba tylko po toby by nie czytać dalej składu karmy, bo przecież kurczak to główny składnik to co mi więcej wiedzieć trzeba ? No, ale jeśli ktoś wgłębi się w skład nie będzie zadowolony w 100%. Przypomnę że karma stanowi podstawowy posiłek naszego pupila więc trzeba tu zwracać większą uwagę na to co wybieramy. Eukanuba, którą dostaliśmy do testów ma tylko 23% mięsa (suszony kurczak i wołowina ). Uważam że za cenę tej karmy ( na allegro najtaniej 140zł 15kg) można znaleźć produkt z lepszym składem. 


 Jako gratis otrzymaliśmy przysmaki z 8in1 ;) 
recenzje MINIS znadziecie tu >>KLIK<< a o fileciku mogę powiedzieć tyle że był naprawdę fajny :) W środku była wkładka, która wchłaniała powietrze dzięki czemu filecik był dobrze wysuszony :) 

 PLUSY I MINUSY 
+ Sierść lepsza niż po Bricie 
+ Brak gazów, bobki zwarte
+ Granulat dobrze dopasowany do wielkości psa
+ Nie pęcznieje
+/-  Trochę trwa jej schrupanie przez psa (jeśli pupil będzie jadł jako główny posiłek to + natomiast jeśli będzie to nagroda to - ponieważ spowolni to pracę z nim :) ) więc od was zależy czy będzie tu + czy - :) Dla mnie tu będzie mega + :)
- skład 
- cena 
  Skład nie adekwatny do ceny. Cała reszta jest całkiem całkiem :) Nie widzę innych minusów ;) 

Nowszy post Starszy post Strona główna

2 komentarze:

  1. No wydaje się, że ta karma jest okey. Jeżeli chodzi o karę mokrą to polecam https://narffood.pl :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeżeli poszukujecie jakiejś ciekawej karmę dla psa, to moim zdaniem, warto zajrzeć sobie na stronę ceneo.pl. Możecie tam znaleźć naprawdę ogromny asortyment różnorodnych produktów. Ja osobiście Zamówiłam tam happy dog karma i mój psiak jest z niej bardzo zadowolony.

    OdpowiedzUsuń